Sustav nadzora tlaka u gumama
Prema Uredbi o TPMS-u sva nova vozila klase M1(osobna vozila s najviše osam sjedala osim sjedala vozača) u EU moraju ubuduće biti opremljena preciznim sustavom za nadzor tlaka zraka u gumama koji u interesu optimalne potrošnje goriva i održavanja sigurnosti u prometu na cesti upozorava vozača ako neka od guma na vozilu gubi na tlaku zraka.
(Uredba EZ 661/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009., članak 9. stavak 2.)

Od 1. studenog 2012. ta regulacija vrijedi za sva nova homologirana vozila.
Od 1. studenog 2014. sva nova vozila moraju biti tvornički opremljena tom tehnologijom.
 

Mogućnosti koje pruža TPMS

Od 1. studenog 2014. moraju biti sustavom za nadzor tkala u gumama (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System) tvornički opremljena sva nova vozila
Novi zakon trgovcima automobila donosi mnoge mogućnosti koje bi mogle imati pozitivan uticaj na poslovni uspeh:
 
  • Veće mogućnosti zarade na osnovu dodatnih usluga i prodaje zamenskih delova (senzori, servisni setovi itd.)
  • Podizanje svesti klijenata na temu „pneumatik“
  • Pozitivno razlikovanje od konkurencije kroz pozicioniranje kao stručni servisni partner 
  • Stručnost kao ključ za održivo zadržavanje klijenata
Izazovi za trgovinu​

Serijska primena sistema TPMS bez sumnje postavlja nove izazove za specijalizovanu prodaju pneumatika:​

 
  • Argumentacija kupcima primetnog povećanja cena 
  • Veće potrebe za profesionalizacijom i stručnim savetovanjem 
  • Izbegavanje trenda popravki sezonskih pneumatika, odnosno letnje-zimskih pneumatika umesto zamene pneumatika 
  • Produženje vremenskog razdoblja za servisne radnje na pneumaticima vozila s neposrednim sistemom TPMS i time smanjenje kvote za popravke. 

Koji sustavi TPMS-a postoje na tržištu?

Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u
Općenito razlikujemo izravne i neizravne sustave mjerenja tlaka.

U slučaju izravnih sustava mjerenja, zaista se mjeri tlak u gumama. Postoji senzor tlaka koji se ugrađuje u gumu ili na ventil gume i koji mjeri tlak zraka te izmjerene vrijednosti putem radijske frekvencije šalje primatelju u vozilu. Vozač u svakom trenutku može u kokpitu svojeg vozila vidjeti točnu vrijednost tlaka zraka u gumama i na taj se način uvjeriti da je sve u redu. Na taj se način može prepoznati gubitak tlaka prije nego što dođe do štete. Opskrba strujom osigurana je preko integrirane baterije.

Neizravni sustavi najčešće su integrirani u sustave ABS/ESP. Eventualan gubitak tlaka zraka u gumama prepoznaje se na temelju broja okretaja kotača. Ako guma gubi zrak, opseg joj se smanjuje i time se ona u odnosu na druge gume mora okretati brže. Postojeći sustav ABS/ESP prepoznaje veću rotaciju gume i o tome obavještava vozača putem prikaza na zaslonu. Međutim, ako nekoliko guma istovremeno gubi tlak, ne može se izmjeriti različita rotacija i time se vozaču ne šalje nikakvo upozorenje. Iz tog se razloga dodatno koristi efekt frekvencije. Svaki kotač ima karakterističnu oscilaciju između gume i felge koja se razlikuje prema različitim razinama tlaka zraka u gumama. Na taj se način može jasno odrediti gubitak tlaka – a može se također prepoznati i koja guma točno gubi na tlaku. Kada se problem ukloni, gasi se upozoravajuća lampica i sustav se treba kalibrirati.

JJoš je neizvjesno koji od ta dva sustava će prevladati. U SAD-u, gdje takvi pravni propisi vrijede već neko vrijeme, više se primjenjuju izravni sustavi. Stručna tijela pretpostavljaju da će 70% svih novih vozila ubuduće imati izravan sustav TMPS. Zakon je međutim neutralan u pogledu tehnologije, odn. ne postoje odredbe koje reguliraju uporabu izravnog ili neizravnog sustava TPMS.

Pretpostavke za pozitivno korištenje sustava TPMS


Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u i sljedećim mjerama iskoristite sav raspoloživi potencijal:​
  • Optimiranje i prilagodba radnih procesa i organizacije rada u pogonu sukladno izmijenjenim uvjetima 
  • Osiguranje dovoljne količine senzora, ventila i rezervnih dijelova sustava 
  • Sadržajno i tehnološko upućivanje u tematiku kroz obrazovanje i usavršavanje zaposlenika 
  • Intenzivnije izvođenje predradnji kako bi se kvota preinake zadržala na visokoj razini 
  • Stvaranje kvalifikacije i promidžba stručnosti 
  • Etabliranje novih cijena u skladu s dodatnim troškovima
  • Pojašnjenje pogodnosti sustava TPMS klijentima u odnosu na:
    • uštedu goriva
    • smanjeno trošenje guma
    • sigurnu vožnju
    • više udobnosti u vožnji.