Savjeti

Sve što ste htjeli znati o osnovnom održavanju vozila (a niste se usudili pitati)

Ako bi u Vulco servisima sve napravili umjesto Vas kako bi Vaš automobil bio u besprijekornom stanju velika je stvar, a Vi ćete uštedjeti vrijeme i novac. U nastavku je nekoliko korisnih savjeta o tome što možete napraviti i sami. Ako nakon čitanja niste sigurni u to što zapravo treba napraviti, spremni smo pregledati Vaše vozilo ili Vam samo pomoći kakvim dodatnim savjetom.

Najvažniji savjeti vezani za pneumatike

Pregled pneumatika (približno 5 minuta)

Preporučujemo da stanje Vašig pneumatika pregledate svakih 14 dana ili pred svaki dalji put. Učinkovitost pneumatika, odnosno učinkovitost njihova prianjanja za podlogu se bitno smanjuje ako je dubina profila manja od 2 mm. Rabljeni pneumatici smanjuju učinkovitost kočenja i upravljivost vozila, što najviše utječe na sigurnost vožnje. Pored gaznog sloja pregledajte i unutrašnje i vanjske bočne stranice Vaših pneumatika da nemaju izbočine, posjekotine ili raspukline.

Vožnja s premalo ili previše napumpanima pneumaticima smanjuje upravljivost Vašeg automobila do te mjere da postane nestabilan. Ako mislite na sigurnost obavezno provjerite pritisak. Koji je pritisak ispravan za Vaše pneumatike možete naći u priručniku Vašeg vozila. Ispravan pritisak utječe na dugovječnost pneumatika, povećava Vašu sigurnost i omogućava optimalan kontakt s podlogom. Ne zaboravite - premali pritisak u gumama ne možete primjetiti golim okom.,

Redovito provjeravajte istrošenost guma.

Ako je površina Vaših pneumatika neravnomjerno istrošena po cijeloj površini, to je vjerojatno zbog previsokoga ili preniskoga pritiska. Ako je istrošen samo jedan rub to je posljedica nepravilne podešenosti geometrije kotača. U takvom slučaju trebate stručnu pomoć i provjeru na specijaliziranoj opremi. Nemojte dvojiti, ukoliko posjetite Vulco servis to Vam neće oduzeti puno vremena, a i neće koštati koliko možda mislite.

Nemojte štedjeti na rezervnim pneumaticima.

Ako nikada ne upotrebljavajte rezervnu gumu, vrlo je važno da je ista u dobrom stanju. Bolje je problem otkriti u garaži, nego kad ste na putu. Pored toga, ako montirate neispravnu rezervnu gumu, učinili ste prometni prekršaj.

Kako zamijeniti gumu (približno pola sata)?

Ako s nekom od guma nešto ne valja, najprije morate misliti na sigurnost. Ako vozilo stoji, ne pokušavajte ga voziti jer tako ugrožavate svoju sigurnost i sigurnost ostalih sudionika u prometu.

Ako dođe do problema u vožnji, npr. do neočekivanoga i nenadanoga vrludanja odmah pokušajte smanjiti brzinu (najbolje do kraja stati ili smanjiti brzinu na 10 km/h) i maknuti se s prometnice. NE mijenjajte gumu na zaustavnoj traci jer ćete tako ugroziti vlastitu sigurnost. Pronađite najbliži telefon i pozovite pomoć.

Počnimo s radom

Ako ste upalili svjetla upozorenja, motor je ugašen i mjenjač u praznom hodu (ako imate manualni mjenjač), ručna kočnica aktivirana - spremni ste se primiti posla. Počnimo od početka. Gume ne možete promijeniti, morate zamijeniti cijeli kotač. Ali ne brinite, nije tako teško kako se možda u prvi čas čini.

  1. Važno je da svi putnici izađu iz vozila kako biste smanjili težinu, a onda pripremite rezervni kotač. Potrebni alati moraju biti sastavni dio oprema vozila. Pogledajte u priručnik što ste imate i kako se koristi.
  2. Ako imate čelične naplatke, najprije odstranite poklopac na kotaču kojega mijenjate. Nakon toga otpustite matice kotača za pola kruga (ključem koji je sastavni dio opreme vozila). Ako ne ide rukom, pomognite si težinom vlastitoga tijela.
  3. Namjestite dizalicu ispod vozila kod mjesta za dizanje najbliže kotaču koji se mijenja (gdje se nalazi točka za dizanje opisano je u priručniku vozila). NE postavljajte dizalicu na način da postoji mogućnost njena rušenja. Sada ste spremni podići vozilo.
  4. Kad se vozilo počne odizati od tla namjestite rezervni kotač ispod vozila kao osigurač u slučaju da dizalica popusti. To se može dogoditi i na ravnom i zato se NIKADA ne smijete podvlačiti pod vozilo. Kada se kotač odvojio od podloge, odvrnite matice dijagonalnim redosljedom, te ih skinite i spremite na sigurno mjesto da ih ne izgubite.
  5. Odstranite kotač i položite ga pod vozilo. Potom uzmite rezervni kotač i namjestite ga na mjesto onoga kojega ste upravo skinuli. Namjestite matice obrnutim redosljedom od njihova skidanja. Zategnite matice samo toliko koliko možete rukom.
  6. Spustite dizalicu tako da kotač dotakne tlo. Potom ključem čvrsto pritegnite matice. Izvadite kotač ispod vozila i do kraja spustite vozilo. Na kraju izvadite dizalicu i do kraja pritegnite matice.
Čestitamo! Uspjeli ste. Spremite alat i probušenu gumu na svoje mjesto i namjestite poklopac kotača.
NE ZABORAVITE - većina vozila ima zamjensku gumu koja dozvoljava vožnju do brzine od 50 km/h, zato što prije posjetite jedan od Vulco servisa gdje ćete dobiti adekvatnu pomoć

Što napraviti ako je akumulator prazan?

Ako je sve u redu Vaš se akumulator puni dok se Vi vozite. Ako dođe do kvara ili ostavite uključenog strujnog potrošača dok ste parkirani, akumulator će se prazniti, ali ne i puniti.

Ako nakon toga pokušate startati motor najvjerojatnije nećete uspjeti.

Provjerite da li je uključen kakav električni potrošač (unutarnji ili vanjski). Ako je, isključite ga.

Pričekajte 20 minuta i ponovno pokušajte pokrenuti motor jer je toliko potrebno da se akumulator regenerira i skupi dovoljno snage za pokretanje elektropokretača. Stisnite palčeve i okrenite ključ, možda motor upali.

Ako Vam se gore opisano često događa, a da nije ostao uključen električni potrošač, vjerojatno se radi o ozbiljnijem problemu. U takvom slučaju je neophodno da nam se javite kako bismo Vam detaljno pregledali akumulator.

Zamjena akumulatora (približno 10 minuta)

Jeste li preko noći ostavili upaljena svjetla? Ne brinite. Prazan akumulator lako ponovno stavite u funkciju. Naravno, ako imate punjač akumulatora.

  1. Po mogućnosti odstranite kablove akumulatora.
  2. U uputstvima punjača provjerite da je prikladan za punjenje Vašeg akumulatora i da ste ga pravilno namjestili.
  3. Crvenu pol punjača namjestite na (+) priključak akumulatora, a crni na (-).
  4. Punjač spojite u električnu mrežu i upalite. Mora se upaliti zelena žaruljica. Ako se zelena lampica ne upali, iskopčajte punjač iz mreže i provjerite da li su kablovi ispravno spojeni.
  5. Po završenom punjenju će se upaliti još jedna žaruljica (ili ova postojeća promijeni boju). Isključite punjač iz mreže i skinite kablove tako da prvo maknete crni. Ponovno namjestite akumulator u vozilo u priključite ga.

​I ponovno se možete voziti. Ako ćete se voziti 20 minuta s time da su svi električni potrošači isključeni, Vaš će se akumulator napuniti.

Kako si pomoći s kablovima (približno 10 minuta) ?

Ako nemate punjača akumulatora, lako si možete pomoći upotrebom spojnih kabela.​

Prepoznatljiv akronim će Vam pomoći da si zapamtite - GaBLE - Good and Bad, Live (+) then Earth (-).

  1. Dobar akumulator ("good") spojite kablovima na prazan ("bad"), pri čemu upotrijebite klemu (+) polariteta. Kabel uzemljenja spojite na blok motora ili dio šasije (NE spajajte ga na (-) priključak praznoga akumulatora.
  2. Kad ste završili s povezivanjem kablova, najprije startajte "dobro" vozilo i pustite da motor radi, a tek potom pokušajte startati svoje vozilo.
  3. Kad Vaš motor starta i počne glatko raditi, odstranite kablove obrnutim redosljedom od spajanja.
  4. Kako ćete već ustanoviti, motor nemojte gasiti. Nakon 20 minuta vožnje s isključenim radio uređajem i drugim električnim potrošačima, akumulator će se napuniti i postupak nećete morati ponoviti kada ugasite motor.